Προβλημα στο ημιαυτόματο σαζμαν – Citroen c3 plurier
Καλο φθινόπωρο σε όλους τους αναγνώστες του περιοδίκου ευχομαι και ελπίζω να βοηθήσουμε και φέτος με τα τεχνίκα αρθρα που διαβάζετε.
Μια βλάβη που κληθήκαμε να δώσουμε λύση μεσα στον Αυγουστο ηταν σε ενα Citroen c3 plurier 1.400 με κωδικό κινητήρα KFV με ημιαυτόματο σαζμαν.Πρωτα απ’ ολα να πουμε δυο λόγια τι σημαίνει ημιαυτόματο σαζμαν
Πρόκειται για ένα μηχανικό σαζμάν, με ηλεκτρονικό έλεγχο.
Συγκεκριμένα η μετάδοση είναι παραδοσιακού τύπου (με ξηρό συμπλέκτη και σαζμάν με συγχρονιζέ). Επιπρόσθετα έχει εφαρμοστεί μια ηλεκτρο-υδραυλική διάταξη με ηλεκτρονικό έλεγχο, η οποία διαχειρίζεται το συμπλέκτη και την εμπλοκή των ταχυτήτων.
Ενα Ημιαυτόματο Κιβώτιο μπορεί να λειτουργήσει σύμφωνα με δύο τρόπους λειτουργιας
α)Χειροκίνητος, κατά τον οποίο ο οδηγός ζητά άμεσα την αλλαγή της ταχύτητας μέσω της ενεργοποίησης του επιλογέα ή μέσω των πλήκτρων
β)Αυτόματος, κατά τον οποίο το σύστημα αποφασίζει άμεσα και αυτόνομα πότε να εκτελέσει την αλλαγή της ταχύτητας
Στην περίπτωση την δική μας το αυτοκίνητο ηρθε με οδική βοήθεια στο συνεργείο μας διοτι οπως μας ενημέρωσε ο πελάτης καθως οδηγούσε εχασε την δυναμη του κινητήρα και στον καντραν εμφανίστηκε μια ενδειξη που αποικόνιζαν τρεις παυλες στην θεση που εχει την ενδειξη για ποια ταχυτητα εχει εκείνη την στιγμη,προσπαθησε να βάλει καποια ταχύτητα ματαια όμως,εσβησε τον κινητήρα μηπως ξεμπλοκάρει ομως αυτος δεν ξαναπήρε ποτε διοτι είχε μπλοκάρει το σαζμαν με αποτέλεσμα να μην παταει καθόλου μίζα.
Ο πελάτης μας ενημέρωσε πως το πρόβλημα το παρουσιάζει περιπου δυο εβδομάδες και είναι η τρίτη φορα που έμεινε,τις προηγούμενες δυο πηγε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο citroen την πρώτη φορα του έκαν update στον εγκέφαλο του σαζμαν και ξαναέμεινε και την δευτερη φορά αλλαξαν τον εγκέφαλο μαζί με το μοτέρ.
Εμεις καναμε τον προκαθορισμένο έλεγχο με το διαγνωστίκο μας για να δουμε τι συμβαίνει οντως η διαγνωση μας έδειχνε…